Llibres

Plats i Olles. Menjar a la Balaguer medieval i moderna. Les receptes de l'exposició

Edició: Museu de la Noguera, 2003
Característiques: 11 pàgines, 21 x 12 cm
Idioma: Català

Ressenya bibliogràfica

Des de l'edat mitjana conservem receptaris de cuina elaborats per experts cuiners que d'aquesta manera volien transmetre el seu saber a les noves generacions que treballaven en aquest ofici. Les receptes de l'exposició "Plats i olles. Menjar a la Balaguer medieval i moderna" han estat tretes dels següents textos antics: el Llibre del Sent Soví, que és el compendi de cuina més antic conegut a la península Ibèrica i data del segle XIV; el Llibre del Coch del Mestre Robert de Nola, que és el primer llibre imprès en català i que data de finals del segle XV - inicis segle XVI;  el Libro del Arte de Cocina  de Domingo Hernández de Maceras, cuiner del Colegio Mayor de Sant Salvador d'Oiviedo, que fou publicat l'any 1607; i Avisos y instrucciones per lo principiant Cuyner, que és del segle XVIII i que anava destinat a les cuines dels convents de l'ordre franciscana.

Les receptes han estat adaptades pel cuiner Mateu Dolcet.

Podeu comprar aquest llibre a la BOTIGA del Museu