Exposició temporal

PRESOS POLÍTICS A L'ESPANYA CONTEMPORÀNIA

L’obra Presos polítics a l’Espanya contemporània de Santiago Sierra vol fer visible l’existència de presos polítics a l’estat espanyol, a partir d’una selecció d’exemples molt clars, destacant que un gran nombre dels presos actuals han estat condemnats a causa de les seves ideologies, especialment d’esquerres i independentistes. Entre els retrats pixelats, hi apareixen Oriol Junqueras, Jordi Sànchez i una vintena de presos polítics més, com ara els joves d’Altsasu.

L’obra de Sierra es va fer popular quan la fira d’art Arco de Madrid va retirar-la el passat mes de febrer, al·legant que volia evitar polèmiques. La petició l’havia feta Ifema, la Fira de Madrid, formada per la Comunitat de Madrid, l’Ajuntament de Madrid, la Cambra de Comerç i Indústria i la Fundació Obra Social i Monte de Piedad de Madrid. L’obra, a Arco, no es va poder ni visitar, perquè la van retirar el dia que s’obria al públic. Arran de l’enrenou, l’empresari lleidatà Tatxo Benet va comprar-la i la va estrenar al Museu de Lleida.

Fa uns dies es va saber que el Parlament Europeu també va declinar exposar-la, arran d’una petició de l’eurodiputat Jordi Solé d’ERC. El comitè de diputats encarregats d’avaluar les peticions d’exposicions va decidir no incloure-la per les reaccions adverses i per tal de no interferir en el desenvolupament de les activitats habituals del Parlament.

L'obra es podrà visitar al Museu de la Noguera del 17 al 30 de juliol de 2018.